Scouts

Een scout trekt er samen met anderen op uit om de wereld te ontdekken en deze meer leefbaar te maken. Een scout is eerlijk, vriendelijk en zet door. Een scout is trouw, waardebewust en zorgt goed voor de natuur.

Wie zijn de scouts?

De jeugdleden van 11 tot en met 15 jaar heten ‘scouts’. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11 jaar) het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Wat doen scouts?

Ze werken in teamverband aan een heleboel leuke uitdagingen zoals hike’s (looptochten), primitief koken, kaart & kompas, EHBO, survivals, pionieren (bouwwerken van hout en touw), sport en spel, kampeertechnieken en overlevingstechnieken.
Hierdoor leren ze hun eigen mening te ontwikkelen en hun talenten te gebruiken.

Waar & wanneer?

Onze scouts bestaat uit een groep van ongeveer 30 jongens en meisjes van 11 t/m 15 jaar. Elke zaterdag van 14.15 tot 17.15 uur zijn wij op ons groepshuis aan de Esdoornstraat 50.

Impressie

Ontmoet de leiding

Hoi! Wij zijn Xandra, Dirk, Tijmen, Robin, Jessica, Joost Anna en Bryan. Wij zijn de scouts leiding.
Neem contact met ons op via: scouts@scouting-esdoorn.nl
Elke zaterdag van 14.15 tot 17.15 uur staan wij voor de scouts klaar!

Xandra
Tijmen
Dirk
Robin
Joost
Anna
Jessica
Bryan

Ik wil een keer komen kijken!

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag een keer komen kijken?
Dan zien we je graag eens bij onze opkomst (en als je het spannend vindt, dan neem je gewoon een vriendje mee).

Je kan ons ook mailen via: scouts@scouting-esdoorn.nl

Laat ons via onderstaande button weten dat je komt.