Verhuur gebouw

Het groepshuis van Scoutinggroep De Esdoorn heet “SaWaLey” en is gevestigd aan de Esdoornstraat 50 te Leeuwarden. Het groepshuis “SaWaLey” ontleent haar naam aan onderdelen van de namen van de voormalige scoutinggroepen Impeesa, WiWeWa en Stanley van waaruit na een samenvoeging in 1990 Scoutinggroep De Esdoorn is ontstaan.

Binnenkomst in de hal van 4×5 meter met voldoende kapstokken met aansluitend de keuken, 3×4 meter, inclusief keukenblok met koelkast, 4-pits gasstel, 2 x koffiezetapparaat en al het benodigde keukengerei (pannen, glaswerk, borden etc.) voor ongeveer 40 personen. Er is 1 grote zaal, ongeveer 17×6 meter, die d.m.v. schuifpanelen opgedeeld kan worden tot 2 zalen om bijvoorbeeld een slaapzaal te creëren (je dient zelf luchtbedjes oid. mee te nemen, er zijn geen bedden aanwezig). Deze zaal is voorzien van een houten vloer, een openhaard en er zijn voldoende banken, stoelen en tafels aanwezig. Naast deze grote zaal is er een apart vertrek, 7×4 meter, met een bar en barkrukken, koelkast en muziekinstallatie. Daarnaast een (vergader)tafel met stoelen. Het gebouw is voorzien van een urinoir en 3 toiletten, waarvan één toilet geschikt is voor mindervaliden. Tevens beschikt het gebouw over 3 wasgelegenheden en een douchegelegenheid.

Het terrein buiten het gebouw om is voorzien van deels bestrating en deels een grasveld van 20x 25 meter, ideaal om bijvoorbeeld tenten op te zetten, buitenactiviteiten en spellen te doen. Het buitenterrein is voorzien van meerdere picknicktafels en een kampvuurhoek en is geheel omheind door een afsluitbaar hekwerk. Eventueel verhuurt Scoutinggroep de Esdoorn tenten als aanvulling op de ruimte of om in te slapen.

Het gebouw ligt tegenover een groenvoorzieningsgebied met o.a. voetbalvelden en een hockeyclub, dit alles omringd door een wielerbaan met veel groen en waterpartijen. Op loopafstand is een winkelplein met alle denkbare winkelvoorzieningen zoals supermarkten, slager, bakker, slijter etc. In de nabijheid, 10 minuten fietsafstand, ligt het dagrecreatie gebied “De Groene Ster”. Een natuurgebied met bos, water en zandstrandjes met zwemgelegenheid. Ook heeft Leeuwarden een subtropisch zwembad.

Verhuur
Het gebouw is te huur voor andere scoutinggroepen die tijdens een vakantieperiode (of een deel hiervan) hier hun kamp willen organiseren. Ook is er de mogelijkheid voor verenigingen en stichtingen om het gebouw voor een (dag)deel van de week te huren. Het gebouw is niet te huur voor feesten en partijen. Heeft u vragen, wilt u meer informatie of wilt u het gebouw bezichtigen, neem dan een kijkje op www.sawaley.nl.