“Een welp speelt samen met anderen in de rimboe. Een welp is eerlijk, vriendelijk en zet door. Een welp zorgt goed voor de natuur.”

De welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De welpenleiding identificeert zich met Mowgli of Shanti en spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Bagheera, Rikki Tikki Tavi, Marala en vele anderen. In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden.

Wie zijn Welpen?

De Esdoorn-welpen zijn jongens en meisjes van 7 t/m 11 jaar en avontuurlijk aangelegd. Houd jij van leuke spellen en ben je niet bang voor een uitdaging? Dan is de welpen de speltak voor jou!

Wat doen Welpen?

Bij de welpen wordt het spel gespeeld binnen het Jungleboek-thema. De groep kinderen is onderverdeeld in nesten en bij de opening van de opkomst doen we als “echte” wolven een Djib die we afsluiten met een luide woef.

Natuurlijk doen we ook de “echte” scoutingactiviteiten als pionieren (het bouwen van objecten met houten palen en touw), hiken (het lopen van een puzzeltocht met verschillende routetechnieken en eventuele hindernissen) en natuurlijk vuur maken en broodjes bakken.

Waar & wanneer?

Er zijn twee welpenspeltakken bij De Esdoorn. Eén op vrijdagavond van 18.30 – 20.30 uur en één op zaterdagochtend van 09.30 – 11.30 uur.

Impressie

Het themaverhaal

Het themaverhaal van de welpen is gebaseerd op het Jungleboek van Rudyard Kipling. In de jungle van India groeit Mowgli op bij de wolven. Hij is nooit bang en begrijpt de talen van alle dieren. De wetten van de jungle kent hij allemaal. Alleen… Shere Khan, de tijger, trekt zich helemaal niets aan van deze wetten. Hij wacht zijn kans af om Mowgli te grijpen. Hij haatte deze mensenwelp. Op een dag heeft hij Mowgli te pakken. Net op dat moment komt Shanti aan met de ‘rode bloem’ en vlucht de grote en sterke tijger weg.

Shanti komt uit Haveli, het mensendorp aan de rand van de jungle. Na hun eerste ontmoeting is Shanti vaak in de jungle. Ze leert van Mowgli en Baloe één voor één de wetten van de jungle, het is als mens niet altijd makkelijk die te begrijpen. Mowgli leert haar alles wat hij weet, bijvoorbeeld hoe je in een boom klimt en hoe je dieren kan roepen. In de jungle maken Mowgli en Shanti van alles mee. Zo wordt Mowgli aangevallen door de apen, redt Shanti haar broer en wordt er vergaderd over de opvolging van de wolvenleider Akela. Shanti maakt kennis met de dieren van de jungle, zoals Baloe, Bagheera, Chil, Raksha, Jacala, en Rikki Tikki Tavi. Maar, Shere Khan loert nog altijd op Mowgli. Als dat maar goed afloopt…

Ontmoet de leiding

Hoi! Omdat er twee welpen groepen zijn, zijn er ook twee groepen leiding. Op vrijdag staan Camilla, Sander, Melissa, Rene, Sumeia en Melissa voor je klaar. Op zaterdag staan Michelle, Astrid, Laura, Joukje, Anouk en Wouter paraat.

Neem contact met ons op via:
vrijdag: welpenvrijdag@scouting-esdoorn.nl of zaterdag: welpenzaterdag@scouting-esdoorn.nl
Elke vrijdag zijn we er van 18.30 tot 20.30 uur en elke zaterdag van 09.30 tot 11.30 uur.

Camilla
Sander
Sumeia
Anouk
Melissa
Astrid
Rene
Wouter
Melissa
Michelle
Joukje

Ik wil een keer komen kijken!

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag een keer komen kijken?
Dan zien we je graag eens bij onze opkomst (en als je het spannend vindt, dan neem je gewoon een vriendje mee).

Laat ons via onderstaande button weten dat je komt.