‘Ik beloof mijn best te doen een goede roverscout te zijn. Iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil samen met anderen het goede zoeken en bevorderen. Ik wil de kansen die ik krijg benutten, door zo goed mogelijk om te gaan met de middelen die mij ter beschikking staan. Ik wil ontdekken op welke manier ik een bijdrage kan leveren aan de samenleving, zowel binnen als buiten Scouting. Jullie kunnen op mij rekenen.’

Wie zijn Roverscouts?

Roverscouts zijn de jeugdleden van Esdoorn die tussen de 18 en 21 jaar oud. Roverscouts worden gezien als jeugdleden, omdat je als roverscout de laatste hand legt aan je jeugdperiode bij Scouting. De speltak sluit dan ook aan bij de ontwikkeling en ervaringen die je bij de Explorers hebt doorgemaakt.

Wat doen ze?

De roverscouts hebben net zoals de andere speltakken een eigen programma. Dit programma is niet van A tot Z uitgewerkt, dat is namelijk helemaal aan jou! Als roverscout doe je wat jij wilt en maak je je eigen programma’s. Om een goed programma in elkaar te zetten, maken ze gebruik van de zeven stappen van de programmeercyclus: ideeën verzamelen, keuzes maken, maak een planning, uitwerken en voorbereiden, doe de activiteit, afronden, nabespreken.

Waar & wanneer?

De roverscouts komen om de twee weken bij elkaar op de vrijdag of zaterdag avond. De locatie kan op ons groepshuis zijn maar ook wordt er soms op een andere plek afgesproken.

Wil je ook een keer komen kijken? Neem dan contact op met ons op via onderstaande button, maar je kan ons ook mailen op: roverscouts@scouting-esdoorn.nl